FÅ HJERTET I RO OG FORSTÆRK DIN FØLELSE AF AT MESTRE LIVET

Øvelsesoversigt

Klik på den øvelse, som du gerne vil lave: 

Øvelserne hjælper dig med at blive kohærent - og udnytte den effekt det kan have i forskellige situationer i hverdagen. 

At tænke sig til ro er svært. Øvelserne er derfor designet, så de hjælper dig med at få ro på dine tanker og følelser ved først at skabe kropslig ro (kohærens).

Du lærer at påvirke mønsteret i din hjerterytme, så det går fra at være kaotisk til at blive kohærent. Det får dit hjerte til at sende beroligende signaler til din hjerne og resten af din krop - og det betydning for dine tanker og følelser. 

Det er ren fysiologi og det kan måles med en sensor. 

 

Øvelserne tager udgangspunkt i en videnskabelig baseret metode, der kaldes biofeedback. 

Bliv kohærent - og brug kroppens egne signaler

Øvelserne kan du lave her og nu, så du kender dem, men de er især virkningsfulde, når du laver dem løbet af i din hverdag. 

 

Oftest er det når du føler, du ikke har tid, at det har størst effekt at lave en af øvelserne.

God fornøjelse - Jeg håber, du får glæde af øvelserne. 

 

 

 

 

Få mere inspiration: 

Ønsker du mere inspiration, så tilmeld dig mit nyhedsbrev her

Resultaterne kan både mærkes og måles!

Du kan ved hjælp af en sensor på din finger få feedback på, hvordan dit hjerte slår. På den måde kan du se resultaterne på din telefon og bruge kroppens feedback til at vide, om øvelserne har den effekt, som du ønsker.

Følg dine resultater med en App, som måler din hjerterytme:

BreatheSync

Du kan hente app'en BreatheSync på din telefon, hvis du gerne vil måle effekten af øvelsen. Her bruger du kameraet på din telefon til at få målt din hjerterytme. Du kan ikke se kurven, men app'en giver dig et tal fra 0-100, der indikerer hvor kohærent dit hjerte slog. 

Heart Rate + Coherence Pro

Du hente app'en Heart Rate + Coherence Pro. Her bruger du også kameraet til selve målingen. Via denne app kan du få information omkring mønsteret i din hjerterytme og se, hvorvidt grafen på din hjerterytme går fra at kaotisk til at være kohærent.  

Inner Balance

Den - efter min mening - mest brugervenlige app er Inner Balance. Den er overskuelig og giver et godt overblik over din hjerterytme her og nu. samt din udvikling over tid. Inner Balance bruger en sensor til at indhente data fra din krop. Det er derfor også den dyreste løsning.

 

Du kan købe en sensor i webshopppen

Øvelserne kan laves uden en sensor

Du kan også lave øvelserne uden sensor. De er virkningsfulde uanset om du måler på effekten eller ej. Du kan prøve at lægge mærke til kroppens signaler før/efter, at du laver øvelserne og på den måde selv få erfaring med følelsen af at have en kaotisk eller kohærent hjerterytme.

Psykolog Anne Stærk Dickenson         Rugbjergvej 20, Viby J          mail@annestaerk.dk         51346664